Megyeri Szabolcs kertész blogja

Kertész leszek

komment

Kertészeti pályafutásom valahol egy zuglói családi ház kis kertjében kezdődött. Nagyjából 5-6 éves forma fiúcska voltam, amikor felfedeztem, hogy szüleim kertjében, ami jórészt fűből, gyomokból, és elvadult bokrokból állt, van pár kósza szamócatő is az elvadult gyepben. Fogtam, és egyesével kiszedtem a szamócatöveket, majd egy általam megtisztított kis kertrészbe ültettem őket. Ezzel elkezdődött egy sokéves tervem megvalósítása, miszerint egyszer majd az egész kertet átváltoztatom, és virágzó igazi kertet varázsolok belőle. Amíg az általános iskolába jártam, minden délben siettem haza: gyors ebéd után mentem ki a kertbe, és sorra hódítottam meg a következő és következő területeket. Gyermekfejjel persze beláthatatlannak tűnt, hogy egyszer majd az egészen sikerül egymagamnak kertészkedni, de délutánról délutánra, nyárról nyárra haladva, lassan látványos kudarcok, és felemelő sikerek után örömöm teljessé válhatott. Ekkor kamaszként nem volt kérdés, hogy kertészeti középiskolába menjek továbbtanulni.

Még egyszer meghajolni késztet

Azonban, így a harminchoz közeledve, ha azt kérdezik tőlem, honnan a lelkesedés, és a szakmai tapasztalat, mindig életemnek ez a szakasza jut eszembe. Sem a külföldi útjaim Európa legszebb kertészeteiben, sem a főiskolai, egyetemi évek nem adtak annyit hozzá kertészi mivoltomhoz, mint azok az évek, amikor szó szerint a növényekkel együtt nőttem fel. Persze azóta sok minden történt, talán a számos vihar és az azt követő szikrázó napsütéses időszakok után kijelenthetem, kedvenc költőm soraival: 

„Olyanok s még szebbek a tervek,
Mint diák-vágyak bús korán”(Ady Endre) 

Az álmom, ami számomra a beláthatatlanság határát súrolta, akkor megvalósulhatott. Most fölnőtt fejjel, hálásan, csak azt tudom mondani: az álmom megmaradt, de kiterjesztettem a határait. Térben és időben… Azt az érzést szeretném itthon, Magyarországon is átélni, amit az utazó hazafi érez Dél – Németországban, és sajnálkozik, hogy itthon miért nem lehet ilyen? Válaszom, hitem, és meggyőződésem: Itthon is lehet olyan. Milyen? Tiszta, virágzó, zöld, és friss. Küldetésem, e sorokon és a képernyőkön keresztül, ennek az eszményi képnek a továbbítása, terjesztése. Szeretném a kertészkedést mindenki számára közel hozni, ma úgy mondanánk: felhasználó baráttá alakítani. Azért, hogy kertünkben, mesék, és szerelmek szövődjenek. 

A titkot amiért egykor titokban

Ahhoz, hogy az országban, a legkisebb falvaktól kezdve, a legforgalmasabb belvárosi utcákon át a tetőkertekig mindenhol tisztaság legyen, virágzó, pompázó dús növényzet szerezzen örömet az arra járók, ott élők számára, elsősorban a fejekben és szívekben kell előbb rendet tenni. Tudatosítani kell magunkban, hogy a lakásunk nem ér véget a bejárati ajtónál, ahhoz, hogy valódi otthon váljék belőle, az erkélyünket, teraszainkat, kertünket, és igen a kerítésen túl a közös területeinket is ápolnunk és gondoznunk kell. Az én küldetésem, hogy megmutassam, a szép és hasznos kertekhez, dúsan virágzó erkélyekhez, utcánkban elültetett kis facsemetéhez elsősorban nem pénz kell. Nem szabad másokra várnunk. Magunknak kell kezünkbe vennünk közvetlen környezetünket, a csodát csak mi magunk tudjuk megteremteni! Ezen az izgalmas úton kínálok Neked egy zöld fonalat, amit ha megfogsz, nem akarod többé elengedni. Utunkat mindenütt piros, sárga, kék, és fehér színek fogják szirmok formájában szegélyezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr232581865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Megyeri Szabolcs kertész blogja

A kertész blog küldetése, hogy világosan lássuk: Zölden élni nem bonyolult dolog, lehet egyszerűen is. Szeretném a kertészkedést számodra közel hozni, felhasználóbaráttá alakítani, fogyaszthatóan tálalni. Azért, hogy kertünkben mesék és szerelmek szövődjenek.


A szerző elérhetőségei: megyeriszabolcskerteszete.hu


Kövessen Facebookon

Kertész TV

süti beállítások módosítása