Megyeri Szabolcs kertész blogja

Segítsünk Pokorni Zoltánnak és a Normafának!

komment

Ki ellen – nem – kellene tüntetni?

A Normafán kialakult illegális zöld területen való parkolás akár bárhol lehetne Budapesten. Közismert tény, hogy tízmilliónál többe kerülő autóval csakis az iskola kapujának közvetlen közelében lehet kitenni a gyereket, különben az autó besípol. Mielőbb kívánatos volna a folyosókat is szélesíteni, hogy egészen az osztályterem ajtajánál lehessen letenni a gyermeket. Aztán amint beért az ajtón, rögtön ír majd, hogy megérkezett rendben.

Pokorni Zoltán polgármester vezette kerület megpróbálta a lehetetlent: úgy felszámolni az illegális és arcpirítóan cinikus természetromboló parkolást, hogy annyi parkolót biztosítson az autóval odalátogatók számára, hogy joggal tilthassa meg az autósoknak a szerintük alanyi jogon járó parkolást a természetvédelmi területen.

Ha nekem kellett volna ezt a helyzetet megoldanom, akkor én is pontosan oda terveztem volna ezt a parkolót, és gond nélkül kivágattam volna azt a közel 200 fát és a cserjéket.

normafa.jpg

Kép forrása.

A fakivágásokért tiltakozók véleményem szerint eltévesztették az ellenfelet. Meg vagyok győződve róla, hogy Pokorni Zoltán érti, hogy miért elfogadhatatlan a klímaváltozás kellős közepén fákat azért kivágatni, hogy parkolót építsünk a helyükre. Éppen ezért tartom teljesen értelmetlennek, hogy ellene vagy önkormányzata ellen tüntessen valaki. Akármennyi parkolót is építünk, mind több és több autó jön majd. A Radó Dezső által megjelenített Autó Istennek így hiába áldoznánk fel újabb (kétségkívül kevésbé értékes zöld sávot) az autó tulajdonosok számára.

Az autósok ilyenkor annyit mondanak: na, végre! Épp ideje volt, hogy közpénzen építsenek parkolót az én magántulajdonomban lévő autómnak! Parkolót építeni Budapesten szörnyű üzenet. Azt üzenjük az autósoknak, hogy az autóval való közlekedésüket támogatjuk és hogy az egy fenntartható állapot. Holott tudjuk, hogy nem az. Kedvenc tételem, hogy az autók Budapesten nem akkor okozzák a legtöbb kárt amikor mennek, hanem amikor parkolnak. Szinte mindig, minden esetben közterületen a zöld sávban, vagy annak hűlt helyén, rombolva a fák életterét és elpusztítva a törzsét.  

 A tiltakozók nagyon helyesen megfogalmazták: a Normafára fel lehet menni BKV-val, tessék szépen azzal járni. Nem lehet eléggé egyetérteni ezzel! Rendben van, ezt megértetjük a polgármesterrel, elfogadja a képviselő testület és azt mondja, amit véleményem szerint minél előbb ki kéne mondania: 

A természet és környeztünk megóvása érdekében a klímaváltozásra tekintettel a Normafa mostantól nem látogatható gépkocsival. (természetesen pl.: a mozgáskorlátozottakat ez nem érinti) Meg is volnánk, akkor most kiküldünk valakit a hivatalból, hogy érvényt szerezzen a – remélhetőleg többség – akaratának.

Csakhogy az önkormányzatoknál nem nagyon van olyan ember, akit ki lehetne küldeni egy ilyen szituációra.

Képzeljük el, hogy érvényben van már a tiltás, és egy szép szombat reggel egy édesapa úgy dönt kiviszi a családot a Normafához, rövid séta, aztán ebéd majd haza. Beimádkozzák a két gyereket hátra, kiskutyát leghátra, feleség is elkészül majd végre elindulnak. Hetek óta nem tudtak összekalapálni egy közös programot úgy fut az élet. Megérkeznek a Normafához.

És akkor odalép hozzájuk a kerület megbízottja, és közli velük a már érvényben lévő – de sokak figyelmét elkerülő – helyzetet, hogy a Normafa gépkocsi mentes övezet. Én számtalan fakivágáson, faültetésen és mindenféle zöld fórumon, lakossági tájékoztatón vettem már részt, és bizton állíthatom, hogy erős lélekjelenlét kell majd annak elviseléséhez, amit az autóból hallani fog a megbízott. Tehát az autóval érkező család forduljon vissza, és induljon el újra BKV-val. Meggyőződésem, hogy vagy így, vagy sehogy nem fog megoldódni a Normafa helyzetének rendezése.

 

Kedves zöldért aggódó tiltakozók!

Az ellenfél tehát nem egy polgármester vagy egy kerület vezetése, hanem az autós társadalom szemlélete, mely szerint alanyi joguk van autóval menni, és parkolni. A frontvonal tehát a letekert ablaknál ülő sofőr, és azon ember között lesz, aki megpróbálja megváltoztatni a szemléletét.

A fő probléma, hogy eddig egyetlen budapesti polgármester sem mert szembe menni az autósok akaratával. Főleg azért, mert egyedül volt, van hagyva.

Most azonban itt a történelmi lehetőség. Támogassuk és konkrétan segítsük Pokorni Zoltán polgármestert abban, hogy merje autómentessé tenni a Normafát.

Javaslatom a következő: A Hegyvidék Önkormányzat döntsön arról, hogy a Normafára ne lehessen autóval érkezni. A döntést széles körben természetesen ismertté kell tenni. Aznaptól, mikor tilos autóval a Normafára menni, az önkormányzat irányításával és szervezésével (polgárőrség, rendőrség felügyelete mellett) szervezzünk önkénteseket akik fizikailag megállnak a felvezető utaknál és tájékoztatják az esetlegesen mégiscsak autóval érkezőket, hogy nem lehet a Normafára autóval felmenni, forduljanak vissza az autójukkal. Ha csak fele annyi aktivista és zöldért aggódó eljön és fizikai jelenlétével, bátorságával és őszinte természet szeretetével támogatja a Hegyvidéki önkormányzatot akkor pár nehéz és keserves hónap után, van esély arra, hogy azt mondhassuk: természetesen a Normafára nem lehet autóval felmenni. 

Az ilyenkor szokásos nyűglődés, miszerint majd csak kevés fát vágnak ki akkor a tiltakozások hatására, meg amőba szerű parkolót építenek, nos a leghatározottabban szeretném róla a lebeszélni az önkormányzatot. Zuglóban és Budapest szerte számtalan szörnyű körbe roncsolt fa és parkoló szörnyek tanúskodnak arról, hogy fák gyökerei között parkolót építeni lehetetlen vállalkozás. Elnyújtott fakivágásnak hívjuk az ilyesmit. 

Amennyiben tehát valóban vannak olyan tiltakozók, tüntetők akik a valóságos ellenféllel, vagyis az autósokkal szemben vállalják a szemléletváltás során mindenképpen bekövetkező konfliktust, úgy velem együtt támogassák Pokorni Zoltán polgármestert egy autómentes Normafa kialakításában! Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy be kell osztani óráról órára, hogy kik és hányan állnak majd zöldbe, láthatósági mellénybe öltözve a felvezető utaknál és közlik egyesével az új rendet nem ismerő vagy nem értő autósokkal.

Tisztelt Pokorni Zoltán Polgármester Úr!

Én az első – és nyilván legkeményebb – hétvégét vállalom mindkét nap, utána heti 2 órát. Ha valóban vannak olyanok, akik tényleg tenni akarnak az autómentes Normafáért akkor erejüket az Ön irányítása alá rendezve az az álmom, hogy megnyerjük Budapest első valódi csatáját a klímaváltozás hosszúnak ígérkező háborújában. Budapesten a klímaváltozásról,  a város elviselhetetlen felmelegedéséről egyelőre mindenki csak beszél. Most Ön lehetne az első aki valami nem kis dolgot tesz is érte!

2019. november 18.

 

Megyeri Szabolcs kertész

A bejegyzés trackback címe:

https://kertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr4515310912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clemens 2019.11.19. 04:37:56

1. kétszáz fa nem oszt - nem szoroz.
2. az önkéntesek általi terület lezárás működik 1-2 hétig, aztán kifullad.
3. a teljes tiltáson kívül létezik más működő forgalom szabályozás is, a fizető parkolás. Ha jól tudom a Normafánál jelenleg ingyenes a parkolás, be kell vezetni a legmagasabb kategóriájú díjtételt, és meg van oldva a probléma.

Rosta 2019.11.19. 04:58:52

Bár szívesen vállalnám az önkéntességet, de természetesen nem ez a jó megoldás. A megoldás a Margit szigethez és a várhoz hasonlóan a behajtás letiltása külön engedély nélkül. Természetesen a média segítségével előre informálni kell erről mindenkit. Cserébe hét végén sűríteni kell a BKV járatokat.
A kérdés, hogy hol legyen a sorompó, mert előtte sok autó fog parkolni. :)
Lehet, hogy a nagyon magas parkolási díj is jó megoldás lehet. Mondjuk 1000 Ft/óra, különben sokan képesek és megfizetik.

clemens 2019.11.19. 05:06:57

Ja, és a fogaskerekű meghosszabbítása is fakivágással fog járni, így látatlanban azt gondolom hogy (jóval)több mint 200 fát érintene.
Továbbá ne feledjük hogy a KFKI felé erre vezet az út, a lezárás ezért sem működhet.

2019.11.19. 06:04:54

Első körben nem teljes tiltást csinálnék, hanem fele annyi parkolót, mint most van, nagyon magas parkoló díjjal. Akinek az sok lesz, az majd máshová megy kirándulás címen bekajálni (mert 90%-a az embereknek ezt nevezi kirándulásnak). Közben pedig fokozatosan tovább csökkenteni a parkolók számat és tovább emelni az árat.

Kampfer 2019.11.19. 06:16:52

Ostoba és primitív hangulatkeltő duma miatt vész el a valódi értelme a bejegyzésnek.

"Közismert tény, hogy tízmilliónál többe kerülő autóval csakis az iskola kapujának közvetlen közelében lehet kitenni a gyereket, különben az autó besípol. Mielőbb kívánatos volna a folyosókat is szélesíteni, hogy egészen az osztályterem ajtajánál lehessen letenni a gyermeket. Aztán amint beért az ajtón, rögtön ír majd, hogy megérkezett rendben."

Közismert tény. Ahogy az is, hogy még a poszter is nyilván simán összesz@rná magát, ha ezek közül bármelyiket szépen el kellene hajtania a francba! Egyrészt jó eséllyel egy kellő befolyással rendelkező vállalkozó kifent libuskája volna az ellenfél vagy valamelyik helyi politiker oldalbordája, aki negyedórán belül megoldja a 'támogató erőket'. Másrészt az is közismert, hogy ezek legalább fele fasza kis 'cégautó', amit valami flottakezelő ad 'ingyé' a jól teljesítő 'öltöny-nyakkendőnek' vagy 'kiskosztümnek', nehogy még a végén jó kis forintot kelljen áldoznia, ha nem akar face-to-face a buszon telefonba menekülni a melósai között! No, és ismerve néhány intézmény közvetlen közelében uralkodó közlekedési viszonyokat, valahol meg is lehet érteni egy részüket.

"Az autósok ilyenkor annyit mondanak: na, végre! Épp ideje volt, hogy közpénzen építsenek parkolót az én magántulajdonomban lévő autómnak!"

Leszel szíves majd akkor is így tiltakozni, amikor szinte a semmire fizettetik a gépjármű-tulajdonosokkal a gépjárműadót, amiért szinte nulla szolgáltatást kap a terhelt, ellenben mindenféle rohadéknak hordjátok le, amiért maga próbálja megoldani a mobilitását! Üzemanyag csatolt közterheit most ne is emlegessük! Bónuszként korlátozzuk a behajtást, parkolást, okoljuk őket mindenért, hisz' még a bubópestist is rájuk lehet varrni!

"A fő probléma, hogy eddig egyetlen budapesti polgármester sem mert szembe menni az autósok akaratával."

A fő probléma a gondolkodásod, ami szerint szembe kell menni az autósokkal! Az persze eszedbe se jut neked sem, hogy talán nem szembe menni kellene velük, hanem együtt gondolkodni és megoldást keresni! Bravo!

"a Normafa mostantól nem látogatható gépkocsival. (természetesen pl.: a mozgáskorlátozottakat ez nem érinti)"

Miért? Nem léteznek őket szállító, alacsonypadlós BKV buszok? Dehogynem! Esetleg egyéb kivétel? Kertészek, politikusok (10 millió fölötti SUV-vak, akik az osztályteremig is gond nélkül viszik a kölköket?), önkormányzatiak, helyi iskolások, nem helyi iskolások, kismamák-nagymamák, hhh-sok és még lehetne sorolni? Hm...??? Magyarul szépen szopassuk meg azokat, akiket a lehető legegyszerűbb, a mezei kis rendszámost, aki ellenőrizhető, megfogható és minden mellényes hatóságot szépen rá lehet engedni, akit csak a főkertész kitalál! Mert ez így qrvaegyszerű, 'nulla befektetéssel megoldható'.

"Amennyiben tehát valóban vannak olyan tiltakozók, tüntetők akik a valóságos ellenféllel, vagyis az autósokkal szemben..."

Ehhez külön gratulálok! Talán ne lepődj majd meg, ha néhány autós esetleg majd a kertészek ellen fog szövetkezni vagy szerveződni!

Lenne értelme és jövője is annak, amit gondolsz. De ezzel a gondolkodásmóddal és szemlélettel autótulajdonosként inkább azt gondolom, hogy működjön együtt veled az, akinek két anyja van és az egyetlen autó, amivel szembe akarsz menni, egy fékhibás Kraz legyen!

@clemens: Szerintem ott a pont!

Kamp.

insonomia 2019.11.19. 06:49:33

Tegnap fent voltam én is. Nem tiltakozni, kerékpározni. Az autót az ingyenes parkolóban hagytam. Háromkor, mikor vissza értem a parkoló dugig volt. Kb 80 embert láttam, még gyülekeztek. De parkolni már nem lehetett. Kicsit ironikus, hogy autóval megyek tüntetni a parkoló ellen.
A tervezett parkoló helyén nem erdő, hanem csalitos van. Az erdő az út másik oldalán kezdődik.
Pokorninak javaslom, ültessenek 800 fát a kivágandó kétszáz helyett. Amit meg kivágnak abból legyen szociális tűzifa. Jönnek a mínuszok.

2019.11.19. 06:55:07

@Kampfer: demagógiával vádolod a szerzőt, de te is színtiszta demagógiával érvelsz. "talán nem szembe menni kellene velük, hanem együtt gondolkodni és megoldást keresni!! - ez például egy töküres frázis, értelmetlen álvita. Mit lehetne együtt gondolkodni velük? Itt a Normafán két opció van, vagy van autós behajtás, vagy nincs. Ha ugyanis van, akkor nincs lehetőség szelektálni, jöhet mindenki, jön is, és akkor parkoló kell, kurva sok, egyre több, ahogy most is ez a cél. Ha meg nem lehet behajtani, akkor nulla, zéró, slussz. Mit kell ezen egyeztetni, hagyjuk már ezt az egyébként full libsi vakerálást a folyamatos egyeztetésről meg együtt gondolkodásról. Ez egy eldöntendő kérdés, vagy autós, vagy nem autós, ilyen totál egyszerű. Egyébként nyilván nem lesz kitiltva az autózás a Normafáról, a mindenkori vezetés szükségszerűen autóbuzi, mert ahogy nyugdíjasokkal, úgy az autósokkal sem mer senki szembemenni, egyszerű választási logika, úgyhogy nyugi, lesz parkoló, jó nagy, mehet mindenki "természetjárni" autóval a hegyre.

Kampfer 2019.11.19. 07:13:53

@Eugene Horse: "demagógiával vádolod a szerzőt, de te is színtiszta demagógiával érvelsz. "talán nem szembe menni kellene velük, hanem együtt gondolkodni és megoldást keresni!! - ez például egy töküres frázis, értelmetlen álvita. Mit lehetne együtt gondolkodni velük?"

Egyszerű. Megpróbálom megtölteni tartalommal. Tehát te magad is írtad, hogy vagy autóval, vagy egyáltalán ne! Nos, autósként magam is azt mondom, hogy akkor NE autóval. De akkor nincs kivétel! Nincs rokkant, nyugdíjas, kismama, tripla-h-s! Semmi! Van két lehetőség. Az egyik a közröhejes bkv (ami annyira 'green', hogy a szaraik 1 gázfröccsel kitolnak annyi mocskot, amit egy 1.4-es szívóbenya 50 év alatt) a már ismert 'színvonalon'. És van egy olyan fizető megoldás, ahol az autós szépen leparkolja a gépet, fizet érte és onnan egy célirányos járattal (amit akár a bkv, akár a kerület üzemeltet és lehetőleg nem valami ezeréves szar) fölmegy természetjárni a hegyre. Befektetéssel jár, igen. Megmarad a csalitos és a parkoló is kizöldül. De akkor nincs meg az a szemét kivételezgetés, amit a poszter vizionált és persze melegágya ugye az 'okosságoknak'! Buszozás van. Mindenkinek. Ez valid és járható út volna.

"...hagyjuk már ezt az egyébként full libsi vakerálást a folyamatos egyeztetésről meg együtt gondolkodásról."

Szerintem kevesebb tagot találsz, aki jobban gyűlöli a liberalizmust és a libsiket, mint én, beleértve a sötétzöld irányzatukat! Akkor ne együttgondolkodásnak hívjuk, hanem döntésnek. Nekem mindegy. De akkor az a döntés legyen konzekvens! Döntsük el, hogy nem lesz autókázás. Ok. De akkor mi a fasznak egyáltalán parkoló? Buszállomás kell, leszállóhely és pont.

"Ez egy eldöntendő kérdés, vagy autós, vagy nem autós, ilyen totál egyszerű."

Ezzel a mondatoddal maximálisan egyetértek.

"Egyébként nyilván nem lesz kitiltva az autózás a Normafáról, a mindenkori vezetés szükségszerűen autóbuzi, mert ahogy nyugdíjasokkal, úgy az autósokkal sem mer senki szembemenni..."

Szerintem sem. Lesznek a 'kivételezettek', akik továbbra is azt csinálnak, amit akarnak és lesz majd a pórnép, aki pedig szépen 'zöld' módra ott fog megrohadni az egyébként egy nagy rakás szar, ótvaros dízel tömegszarokon. Ez evidens.

"...úgyhogy nyugi, lesz parkoló, jó nagy, mehet mindenki "természetjárni" autóval a hegyre."

A kevésbé egyenlőek majd aszalódnak a szardíniásdobozokon, a 'zöldrendszámos' SUV-ok pedig az 'egyenlőbbekkel' szépen belakják a friss parkolót és édesen mondják majd a retektévé riporterének, milyen 'szép zöld' a város és mennyire ők imádják a természetet. Az egyszeri autósban pedig (ha van esze) soha föl sem merül a gondolata, hogy a Normafa közelébe menjen, inkább keres valami távolabbi és kevésbé 'trendi' helyet, jó távol ezektől a 'divatzöldektől', ahol tényleg lelhet némi nyugalmat. Szerintem.
Kamp.

2019.11.19. 07:31:29

@Kampfer: bazz, elveszett a kommentek, újra. Szóval látom nem gondolkodunk mi nagyon eltérően, de azt azért nem vágom, hogy miért olyan nagy baj, ha a rokik autozhatnak ilyen helyre is, nyilván nem a terepjárós kamurokkantakrol van szó, hanem a tenylegesekrol. Ennyi társadalmi engedmény szerintem méltányos.

CCnick 2019.11.19. 07:52:45

@Eugene Horse: "nyilván nem a terepjárós kamurokkantakrol van szó" De azok fognak odajárni, az igazi mozgássérült nem ilyen helyekre jár (meg nem az obiba csempével megpakolni a pickupját).

2019.11.19. 07:58:38

@Eugene Horse:
Pedig van köztes megoldás: kevesebb parkoló, magas parkolási díjjal. Vagy fizető kapuk. Sok helyen így oldják meg más országokban.

Kampfer 2019.11.19. 08:08:27

@Eugene Horse: Üdv!

Szerintem sem vagyunk nagyon eltérő véleményen.

"...de azt azért nem vágom, hogy miért olyan nagy baj, ha a rokik autozhatnak ilyen helyre is..."

Tudod, a jó öreg tapasztalat. Ha a háromgyerekes család a sok motyóval buszozik, akkor a roki is tud buszozni (ő nyilván ingyé' és a rájuk szabott busszal) az 'okosságok' lehetősége nélkül. Csak egy példa egy meg nem nevezett Pest megyei helyről. Mi anno megszoptuk (nem is megyek a környékére se azóta) az autónkkal. Persze ott is mindenféle gecik voltunk, mert nem vonatozunk, vagy biciklizünk, mint a karigeri-tanítványok. De ugye a mozgássérültek buszocskája még minket is majd' legázolt, már a védett területen (talán a célközönséget akarta kiterjeszteni?), majd, mikor délután visszafelé mentünk, akkor valami iskolásokat szállító busz, valami egyesületi busz, valami ottaniakat szállító háromautós karaván is simán bent rallizott, míg a nyugdíjasokat hozó szakadék 260-as IK is a porban pakolta ki őket a patak túlsó partján. És felteszem, hogy a pár éve látott 'riói olimpiára készülök' feliratú pályabandita Audikhoz hasonló fontosabb és 'egyenlőbb' népesség is hamarosan megjelentek a zöldrendszámos SUV-okkal és egyebekkel. Magyarul ismerve az embereket és az érintetteket, előbb-utóbb minden kisbuszban lenne legalább egy (papíron) roki, vagy egyéb kivételezett. Azon sem lepődnék meg, hogy ha a valóban rászorulók meg tényleg mennének a tömegszarokon. De, ez tényleg már csak részletkérdés, ha mindenáron indokolt a kiskapu, tőlem akár lehet az is. Autósként már évek óta megszoktam és megtanultam, mik azok a helyek, amiket nagyívben el kell kerülni (a Normafa is ilyen) és hol lehet (még) némi nyugalmat lelni. Sanszos, hogy a 'kiskertészek' és a 'sötétzöldek' idővel ezekre is rá fognak repülni és akkor tényleg csak a 'transzportok' maradnak a halandóknak.

"...nyilván nem a terepjárós kamurokkantakrol van szó, hanem a tenylegesekrol."

Tartok tőle, hogy nagyon rövid időn belül ezekkel volna tele a parkoló. De tőlem legyen úgy, a mozgássérültek legyenek kivétel.

"Ennyi társadalmi engedmény szerintem méltányos."

Önmagában ezzel nekem sem volna bajom, ha nem ismerném annyira azokat, akikről írtam. Tudod, olyanok is vannak, akik kerékpárral és busszal járnak, csak akkor szállnak Octaviába, amikor remélhetőleg nem látja őket senki. De aztán mégis...
Üdv:
Kamp.

БУММЕР 2019.11.19. 08:08:44

Budapest, Budapest TE dzsuvàs...Élhetetlen BP???...Miért tettétek azzà???Mert TI tettétek azzà...

Elképzelem, lelki szemeimmel, hajnali 2-kor Gyurcsàny felhivja Orbànt, h vàrja a kapu elött egy IFA-nyi szeméttel...egyszer az egyik màsszor a màsik vezet/szorja a szemetet a platorol vasvillàval...

Hajnal 4-re körbeszemetelték a föbb utvonalakat, a Normafàra direkt nyilonzsackokat vittek IKEA-as tartoban, mert a fàk àgain az olyan bazi jol megakad...

Hajnal 5-re megfürödve ülnek le a vàrban Viki dolgozojàban a térfigyelökameràkat felügyelö helységébe...egy croisson és kv tàrsasàgäban...térdüket csapkodva, élvezettel nézik a bp.-ek felhàborodàsàt...

Te BP.-i paraszt, az, hogy egy szemétdomb a lakhelyed azért TE vagy a felelös...

fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.11.19. 08:38:23

Vajon az ilyenkor a "tömeget" szolgáltató baromállat sötétzöldek közül hány tudja azt, hogy a fővárosban közel tízezer az elmúlt években ültetett fák száma? Ezt a sok tudatlan hisztériázó ráérő SUV-ból kipattanva tüntizni járó gazdagpicsát és a velük óbégató nyuggereket ki kéne hajtani és kapával ásóval lapáttal fát ültettetni velük, hogy megtanulják a világ működését.

fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.11.19. 08:44:11

@БУММЕР:

Nem akarom felborítani az álomvilágodat, de a vidéki városok és falvak sem tisztábbak. A türhő mindenhol türhő, nem kell ahhoz fővárosban lennie, hogy szemeteljen. Még nem sikerült olyan vidéki városban járnom, ahol ne kellett volna Budapesthez hasonlóan figyelni a kutyaszar kikerülésére.

László Szűcs Szümi 2019.11.19. 08:47:42

Kivágunk, ültetünk, rendezünk, építünk, bontunk, megölünk, megeszünk, létrehozunk, meggyógyítunk,stb - ettől ember az ember. A tiltakozók 100%-a érintetlen természet helyén él.

Midnight Run 2019.11.19. 10:04:54

Nagyon egyszerű közgazdasági problémáról van szó: nagy a kereslet, kicsi a kínálat. A megoldás az, hogy vagy az előbbit csökkentjük (mondjuk fizetős parkolással, az alternatívak pl. BKV javításával), vagy az utóbbit növeljük (több parkolóhely).

A kínálat növekedés viszont rontja a minőséget, én ezért inkább az előbbi mellett lennék. Vagyis legyen parkolódíj, mondjuk 280/óra. Hozzáteszem, hogy ezzel együtt lehetne mondjuk a BKVt (21-es busz) olcsóbbá tenni, például hétvégén a gyerekek legalább lehetnének ingyen. Kicsit segítene az ügyön.

konrada 2019.11.19. 10:41:14

@Kampfer:
...én azon elgondolkodtam, mit kereshet egy valódi mozgássérült a Normafánál?
...mert az még rendben van, hogy beültetetik a kocsijába, és meglökik, de ez esetben kell valaki Zugligetben hogy összeszedje.;)

Tudom. Most (nem) kicsit gonosz voltam. De úgy gondolom, hogy egy valóban mozgássérültnek nem a Normafa az a kirándulóhely, ahová mindenképpen el kell jutnia a tömeggel - ha autóval tud menni - annyi szép hely van még.

Meridian74 2019.11.19. 10:51:13

Autóm van, drága pénzen fenntartva, és akkor még vegyek BKV bérletet? No way!
Majd ha ingyen lesz a BKV járat a P+R és Normafa között. Az meg sosem lesz az. Épüljön csak az a parkoló, a képmutogató sötétzöldek rinyálása meg nem érdekel. Olyanok mint a két bp-i kókler, Karigeri meg Pikóandris. Kampányfilmen bicikliznek, de a valóságban meg személyi sofőrrel járnak. Hát anyátokat, azt!

konrada 2019.11.19. 10:53:36

@Midnight Run:
Ez lenne valóban a megoldás.
Fizető parkoló, Demszky-karók, kitáblázás, és persze közteresek.
Aki mindenképpen autóval akar menni, az nyúljon a zsebébe, akinek meg nem telik rá, annak ott a tömegközlekedés.
Az már tényleg vicckategória, hogy valakik azt nevezik erdei kirándulásnak, hogy abba behajtva az első kajáldáig oda leül, és a jólevegő, meg az asztalig a séta kipipálva.
(Teszem hozzá, én soha nem is értettem a Normafánál: ha kirándulni mentem, akkor pláne elég volt a fogas-Normafa megálló - elvégre az erdei séta lényege a lábhasználat - ha szánkózni, az a negyedóra séta sem akasztott meg, és bónuszként nyugodtan le tudtam csúszni az utolsó menetben Zugligetig, mert nem voltunk autóhoz kötve..)

qwertzu 2019.11.19. 11:32:16

" Közismert tény, hogy tízmilliónál többe kerülő autóval csakis az iskola kapujának közvetlen közelében lehet kitenni a gyereket"

Demagógia level végtelen. Az egész országból hiányoznak azok a lehetőségek, ahol valakit nagyon gyorsan lehet, kirakni-felvenni kocsiból/ba.

Minden nagyon zöld elmondja, hogy a kocsik miért csak egy embert szállítanak? De csináltak bármit azügyben, hogy el lehessen hozni/vinni embereket? Nem.

Pl. munkatárs megy a gyorsforgalmin befele a városba. 10 másodpercre kéne megállni, és kiszállnék. Nem lehet szabályosan megállni.

Iskolák ugyanez, kéne 20 hely, ahol várakozni tilos, és ezt be is tartatják, és akkor nem okozna problémát a gyerekek kirakása felvétele.

midnight coder 2019.11.19. 11:34:22

"Meg vagyok győződve róla, hogy Pokorni Zoltán érti, hogy miért elfogadhatatlan a klímaváltozás kellős közepén fákat azért kivágatni, hogy parkolót építsünk a helyükre."

A klímaváltozás szempontjából pár száz fa nem oszt vagy szoroz. A fa kb. karbonsemleges, pontosan annyi oxigént termel mint amennyit elhasznál. Amit megköt az csak annyi amit beépít saját magába - ezt viszont 200 fa esetén kb. lófütty.

Ahogy amúgy igazából az autós közlekedés sem különösebben számít túl sokat: összesen úgy 8% a globális CO2 kibocsájtásban. Ami egy nagy lófütty ahhoz képest, hogy az elmúlt 30 évben a zöldhülyék az energiájuk úgy 50%-át az autók elleni küzdelemre fordították, a maradék 50%-ot pedig az atomerõmûvek elleni küzdelemre - amivel valószínûleg lényegesen több CO2 kibocsájtást okoztak, mint amennyit az autóellenes harcukkal csökkentettek.

midnight coder 2019.11.19. 11:38:43

@fideSS a retardáltak gyűjtőhelye: Pontosan. Elég megnézni egy vidéki utat, amikor lekaszálják a padkát. Tele van szeméttel, aminek nagy részét nem a pesti tahó ment oda szétdobálni, hanem a tősgyökeres vidéki gyökér tette ezt.

Nem a szívószálak ellene a zöldhülyéknek keresztes háborút vívni, hanem annak a kezét levágatni, aki szemetet dobál el.

erol 2019.11.19. 11:43:08

@midnight coder: Az autókkal szerintem nem a CO2 kibocsájtás a gond, hanem hogy zajosak, büdösek és sok helyet foglalnak. A fák (bokrok) sem a CO2 miatt értékesek, hanem mert árnyékot adnak, megfogják a port, a zajt és szépek.

midnight coder 2019.11.19. 11:43:31

"Szinte mindig, minden esetben közterületen a zöld sávban, vagy annak hűlt helyén, rombolva a fák életterét és elpusztítva a törzsét. "

A fák törzsét esetleg az a napi pár száz kutya is rongálhatja aki odajár hugyozni. És amúgy egy kutya ökológiai lábnyoma is kb. ugyanott van ahol egy autóé, és miközben az autós a levegõvételért is fizet addig a kutyatartó semmiért, esetleg elsõ körben talán a kutyuskák tartóit kellene megkínálni mondjuk úgy havi 5-10 ezer forint adóval. Ha már annyira zöldíteni akarunk.

midnight coder 2019.11.19. 11:50:38

@erol: Egy városban soha nem lesz annyi fa mint vidéken, és pláne soha nem lesz természetes környezet. Akár van ott autó, akár nincs. 200 éve, amikor Pesten csak lovaskocsik jártak sem volt a belvárosban erdő. Akinek ilyen igénye van, annak vidéken kell(ene) élnie. Csakhogy Pesten egy rakás minden van ami miatt érdemes itt lakni - fõleg munkahely. Na, azon viszont már el lehetne gondolkodni, hogy vajon miért nem terjedt el a távmunka annyira, amennyire elterjedhetett volna. Pedig net van, a számítógép ma már fillérekbe kerül, és Pesten azért a dolgozók elég jelentős része csak a billentyűket koptatja, azt pedig centire ugyanúgy megtehetnék odahaza is.

erol 2019.11.19. 11:59:10

@midnight coder: Szerintem nem említettem, hogy erdőt kellene a városból csinálni, de minél több a fa annál jobb. Attól nem kell tartani, hogy túl sok lesz.

A kutyákkal kapcsolatban maximálisan egyetértek, én legszívesebben kitiltanám őket a belvárosból, de legalábbis rendesen meg kéne adóztatni őket (mármint a gazdit).

Kampfer 2019.11.19. 12:13:59

@midnight coder: "Na, azon viszont már el lehetne gondolkodni, hogy vajon miért nem terjedt el a távmunka annyira, amennyire elterjedhetett volna. Pedig net van, a számítógép ma már fillérekbe kerül, és Pesten azért a dolgozók elég jelentős része csak a billentyűket koptatja, azt pedig centire ugyanúgy megtehetnék odahaza is."

Ez egy nagyon jó kérdés, sokat foglalkoztak már vele. Mivel sajnos van nem kevés tapasztalatom munkavállalói érdekvédelemben, a vezetői attitűdök és a gondolkodást illetően is, így egyet bizton állíthatok.

A legtöbb vezető ('öltöny-nyakkendő' vagy 'kiskosztüm') irtózik a gondolatától is, hogy az alá tartozó alkalmazottak a maximális kontroll alól 'szabadulva' végezzenek akár csak egy percig is munkát. A részmunkaidő és a rugalmas munkarend sem tudott elterjedni épp azért, mert az átlag alsó- és középvezető retteg attól, hogy akár csak egy fingás erejéig nem tudja beszabályozni, ellenőrizni, fenyíteni az alkalmazottat. Mert hogy lesz meg akkor a zöld cellás excell tábla, hogy lesz meg a prémium, kettővel följebb pedig hogy a faszba' lesz meg a cégautó és a félmillás üzemanyagkártya!!!? A net és a számítógép valóban fillér. Nekik, hiszen a cég azt is állja, ahogy a céges SUV-ot is. De amint a melós áll neki pötyögni rajta, onnantól fogva persze qrvadrága lesz, hiszen az a cégnek 'meg kellett ám vennie'!!! De ehhez persze a folyamatos kontroll és a helyi beszabályozott meló kell. Géppel, irodával, költségekkel, fűtéssel... Nem egy ilyen cégről tudok, ahol a munkakörök többségét simán lehetne távmunkával, akár rugalmas munkarenddel, kevesebb költséggel megoldani, de nem. Mert akkor minek az alsóvezető, akkor mi lesz a középvezető kontrolljával, és persze mindezt kellően 'okosan' tálalják a felső menedzsment részére, amelyik már reflexből összeszarja magát és annyira 'green' módon irányít, hogy szekérszámra nyomtatják papírra az emaileket arról, hogy hogyan várják el a megjelenést, öltözködést és egyebeket a munkahelyen és a munkaidőben. Szarnak ballisztikus ívben arra, hogy mi hatékony, mi 'green' és mi fenntartható, a lényeg, hogy lehessen mit prezentálni, hogy a következő síszünetben is mehessenek a cégautóval síelni 'osztrákiába'! A 'sz@rházyákost' idézhetném végül, de nem fogom...
Kamp.

midnight coder 2019.11.19. 12:29:29

@Kampfer: Igazából az az érdekes, hogy ott is alig van home office, ahol amúgy nem igazán ilyenek a vezetők.

2019.11.19. 13:23:09

@midnight coder: azért elég komolyan vehetetlen, sőt, igazából nevetségesen ostoba kijelentés, hogy egy kutya meg egy autó ökológiai lábnyoma ugyanakkora. Ilyen véleménnyel csak kinevetteted magad.

CCnick 2019.11.19. 13:54:10

@Eugene Horse: kutyabarat.hu/egeszseg/89805/tudod_mekkora_a_kutyad_okologiai_labnyoma/

"Egy kutatás azt állítja, hogy közepes méretű kutyánk étrendjétől függően, körülbelül akkora terhet jelenthet a környezetnek, mint egy utcai terepjáró…"

index.hu/tudomany/kornyezet/2009/10/23/tul_nagy_haziallataink_okologiai_mancsnyoma/

"Egy középtermetű kutya táplálásának ökológiai költsége akkora, mintha évente tízezer kilométert vezetnénk egy 4,6 literes Land Cruisert - állítja két új-zélandi építész nemrég megjelent könyvében. "

2019.11.19. 18:59:44

@CCnick: ezt teljesen simán nem hiszem el, akkora kreténség. Eleve egy másfél-két tonnás (included acél, műanyag, akksi, stb...)autó legyártása már magában messze meghaladja egy átlag kutya teljes élettartamos szennyezését, ha meg a kutya házi koszton, maradékon él, gyakorlatilag nulla a lábnyoma. A cikk egyébként egy laikus szerzőpár hobbiszámolgatása, ennyi erővel számítsuk be az autót előállító munkások húsfogyasztását is, mert ha nem esznek, nem tudnak dolgozni a gyárban. Baromság.

CCnick 2019.11.24. 17:57:09

@Eugene Horse: Ez már a te dolgod. Hidd azt ami megnyugtat.

cyr45 2019.11.24. 21:32:58

@clemens: Sok pénzed lehet, hogy ezt a megoldást preferálod.
De képzeld, nincs ezzel mindenki így!

Nem ez a megoldás, hanem az, ha valóban csak az ott lakók,
és a mozgássérültek hajthatnának be oda.
Esetleg taxik, de azok sem parkolhatnának!

Kezdeti háborgás után megszoknák az autósok...

Megyeri Szabolcs kertész blogja

A kertész blog küldetése, hogy világosan lássuk: Zölden élni nem bonyolult dolog, lehet egyszerűen is. Szeretném a kertészkedést számodra közel hozni, felhasználóbaráttá alakítani, fogyaszthatóan tálalni. Azért, hogy kertünkben mesék és szerelmek szövődjenek.


A szerző elérhetőségei: megyeriszabolcskerteszete.hu


Kövessen Facebookon

Kertész TV

süti beállítások módosítása